Francesblog

Counter strikeVloženo 18.7.2006

Každý zná tuto onlinovou řežbu a někdo jí dokonce i propadl. A proto čtěte mou zpověď o této spropadené hře a o všech zrůdnostech které skýtá.

Proč lidé podléhají této hře? Proč se jim líbí směšné nepřirozeně vysoké postavy, držící bizardně zbraně jako rambo, a stále se opakující směšná animace headshotu, děsné zvuky a pořád stejné mapy? Možná a právě nedokonalost této již 7let stalé střílečky a vlastně nejznámější modifikace na průkopníka 3d akcemi Half Lifu, zápříčinila jeho megalomanské kosmopolitní rozšíření. Ano ať chceme nebo ne je to nejstarší a nejdéle hraná online akce všech dob. Ve wikipedii jsem si přečetl velice pěkně napsaný, odborný článek o counter striku(dále jen CS) a rád bych zde uvedl víňatek.

Kritici vytýkají hře její rutinnost. Většina lidí (převážně nehráči) si myslí že CS je pouze o běhání stále dokola a střílení do všeho co se pohybuje (pro někoho to samozřejmě může být skutečně tak). Jiní ale na druhou stranu tvrdí, že pokud se dostanete na jistou úroveň, zjistíte že je to jiné. Člověk který hraje si musí pamatovat mapy, cesty, vlastnosti zbraní a mnoho dalšího a po čase se musí naučit uvažovat jako nepřítel, a předvídat jeho kroky. Nakonec se ani tolik nevěnuje hraní, jako spíš přemýšlení nad nastávající situací.

Všechno tohle je pravda. Musím taky podotknout že hra cs prošla velice dlouhým vývojem a CS 1.6 se začla hrát o proti první verzi relativně nedávno. Možná právě díky tomuto vývoji má hra tak skvělou hratelnost. Konkurenční boj s mnohem novějším kolegou a na enginu HL2 založenou hrou CS-Source vyhrálo CS na plné čáře i přez mírnou nepřízeň vývojářského týmu Valve.

CS jako zábava

CS je obrovská zábava má své taháky, ale na druhou stranu hodně lidí nedokáže unést zdlouhavost hry pokud jsou zabiti. Pokud umřete musíte prostě počkat až se kolo dohraje. V CS je bombastickou věcí váš postupný vývoj. Začnete obvykle ať chcete nebo ne jako totalni lama, looser a noob. Jak se budete vyvýjet pak už záleží jen a jen na vás. Čím více budete hrát tím dříve přijdete na finty jak si ulehčit a usnadnit práci např. bindy, bunnyhopy, quich zoom, střílení přez zdi, rushe, powerstrip, solid radar, sensitivity, rozlišení, zvýšení fps apod.(toto patří převážně zasvěcencům, pokud se nechytáte nevadí pokračujte dále ve čtení). V určité fázy hraní si začnete hru opravdu neskutečně užívat.

CS jako Sport

Podle mého názoru progamming jako takový vznikl právě a jen díky hře CS. První mistrovství světa bylo v této hře a tím pádem se stalo hraní her sportem. Hráči na světové urovni se dokonce tímto sportem živí a o sponzory taky nemá nouzi. Hraní jako sport už némá takové to kouzlo, protože přece jen už jde o hodně, takže je to doprovázeno už notnou dávkou nervozity. Ale hraní v týmech je další z vyjímečných rysů této hry a pohled na sehraný progamerský tým je opravdovou taktickou lahůdkou(jak kdyby jste se dívaly na záběry swatu).

Pokud vás tento článek nadchl a nebo máte jakékoliv připomínky, nebo snad výhradz napište do gbooku. Zde jsou materiály které jsem pro vás uspořádal.
nahoru
nahoru